De eerste stage dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marien Ettekoven - WaarBenJij.nu De eerste stage dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marien Ettekoven - WaarBenJij.nu

De eerste stage dagen

Door: Marien van Ettekoven

Blijf op de hoogte en volg Marien

10 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Na een heerlijke week vakantie, want zo voelde het ook werkelijk, is de tijd dan nu echt aangebroken om te beginnen met waarvoor we eigenlijk gekomen zijn. Stage!

Vorige week heb ik al kennis gemaakt met mijn stage, en ben ik dinsdags ook al mee geweest op veldbezoek.
Een klein voorproefje dus:-)

Maar maandag was het toch echt zo ver. Zeven uur beginnen. En ja het kan echt in Suriname vroeg beginnen..:D
Ideaal, want om 3 uur sluiten we de computer weer af en is de werkdag voorbij. Genoeg tijd om andere leuke dingen te doen dus! Of de minder leuke dingen zoals schoolwerk, want ja helaas hoort het er ook bij om verslag te leggen van alles wat we doen op stage.

Maandag begon de dag met de laatste beetjes toelichten. Want voorstelrondje, uitleg etc etc. hadden we gelukkig al gehad^^
Daarna kreeg ik het gehele 'dossier'' van 2 docentenwoningen onder 1 kap te Abadoekondre, onder mijn neus en kon ik deze eens heerlijk gaan doorlezen. Dit omdat dit project mijn project zal zijn gedurende mijn stageperiode.
Verder heb ik ook het Meerjarenplan van de PAS (Pater Ahlbrinck stichting) mogen doorlezen, om toch te weten bij wat voor een stichting ik terecht gekomen ben.

En wat voor een stichting!
De PAS-dag (dag voor het personeel) en een daaraan gekoppelde tripje over de grens naar Frans-Guyana. Waaraan ik mag deelnemen.
Vandaag mee geweest naar de Dag der Marrons, in Albina.
En volgende week zal ik van dinsdag tot en met vrijdag intern in Abadoekondre gaan, om daar vier dagen mee te helpen bij de bouw van de 2 docentenwoningen.

De afgelopen week ben ik hier op stage druk mee geweest. Voorbereidingen voor een veldbezoek aan Abadoekondre afgelopen donderdag. En het veldbezoek zelf.
De dag der Marrons vandaag. Met de nodige voorbereidingen.
Planning en voorbereidingen voor mijn verblijf in Abadoekondre.
En verder diverse kleine werkzaamheden die gedaan diende te worden, en een leuk begin zijn van mijn stage:-)

Als ik terugkijk op de eerste week stage kan ik niet anders dan lovend zijn. Wat een leuke stichting met alleen maar leuke mensen.
En veel leuke uitdagingen binnen mijn stage opdracht. Deze opdracht is in vier punten als volgt beschreven:(simpel gezegd)
- '' Controleren en evalueren met directievoerder op het eerder genoemde project''
- '' Meewerken aan de bouwactiviteiten''
- ''In geval van een nieuw project het maken van een werkomschrijving''
- '' Helpen screenen en eventueel uitwerken van bestaande PAS Procedures betreffende bouwprojecten''.

Al met al een leuke opdracht bij een leuk stage bedrijf.

Ik hoop dat het voor jullie allemaal nu een beetje duidelijk is wat mijn stage precies inhoud en wat ik eigenlijk doe daar in dat verre land^^.

Groetjes en tot schrijfs. Vanuit een zeer warm land (36/37 graden vandaag)

Ps.1:Bedankt allemaal voor de leuke reacties iedere keer weer!
Ps.2: Hierbij de beloofde foto's van de vorige keer als nog:)

  • 11 Oktober 2014 - 08:43

    TantAn:

    Leuk verslag neef! Je bent goed bezig: hard werken en genieten van alle nieuwe dingen in Suriname. Hartelijke groeten, ook van oom Dirk.

  • 11 Oktober 2014 - 09:24

    RensKorevaar:

    Ha Marien,
    Het is weer een mooi verhaal. Als je in een ander land werkt, heb je misschien niet de tijd voor alle touristische bezienswaardigheden, maar toch leer je dat land zo juist veel beter kennen. Succes!
    Rens

  • 11 Oktober 2014 - 11:15

    Mama:

    Hoi hoi,
    Leuk om weer op de hoogte te zijn, je maakt genoeg nieuwe dingen mee! Je stage ziet er leuk en afwisselend uit zo te lezen, succes ermee. Al met al heb je het daar best wel druk met alles....zelfs dweilen hoort erbij...!Leuke foto.
    Liefs en groeten van ons allemaal.

  • 11 Oktober 2014 - 13:42

    Jochem:

    Hoi,
    marien lekker gedweild en drie uur gefietst in de hitte.
    wat eet jij daar allemaal? en is het lekker eten
    en heb je al op de straat gezwommen in de regen
    en was het daar warm als het regende?
    Lekker geslapen in de warmte?
    Werkse he in Suriname,

    groeten jochem

  • 11 Oktober 2014 - 20:14

    Nienke:

    hoi marien,
    gaat het goed daar in dat verre land?
    heb je het naar je zin?
    en wouw wat een mooie foto van die palmbomen!
    goede tijd verder en veel succes verder met je stage
    doei!!!!!!!!
    groetjes van je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marien

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 10754

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Januari 2015

Minor Interantional Sustainable Development

Landen bezocht: